Z Wellingtonu do Havelocku
|
Ve vodě, přes vodu, okolo vody, ještě tak být za vodou
|
V noci jsem moc nespal. Stan jsem postavil blbě, ležel jsem zády na kopečku, nohy a hlava dole. Místo jsem si vybral kvůli možnosti zamčení kola. Navíc byla za plotem strmá ulice, kde auta musela tůrovat motory, aby vůbec vyjela. Ráno jsem se vzbudil podle plánu v 6 hodin, trochu pršelo, ale za chvilku už z toho byl vydatný slejvák. Po snídani jsem počkal do 7 hodin, kdy přišel pán do recepce a chtěl jsem si objednat lístek na ferry odjíždějící v 9:30. Řekli mi, že to možná ještě půjde, ale až po půl osmé. Potom jsem se v informačním letáku dočetl, že lístky je možné koupit přímo v terminálu, což se konečně dalo čekat, i když to všichni prodejci decentně zamlčují. V hustém lijáku jsem zabalil vše co šlo ve stanu, pak zabalil stan a obalil jej igelitovými taškami, aby mi od něj nenavlhl spacák. Nasadil jsem pláštěnku a zadní červenou blikačku a písní na rtech a neochvějně skvělou náladou vyrazil do ulic. Pršelo tak silně, že jsem měl problém ubrzdil kolo z kopce.
|
Terminál jsem našel snadno, lístek za 52$ + obligátních 10$ za kolo. Přidal jsem se ke skupině asi 10 cyklistů, kteří venku čekali na dešti na nalodění. V době plánovaného odjezdu nás pořád nikdo nevyzýval k nalodění a někteří už byli docela nervózní. Cyklisti jdou na loď až poslední, nejdříve auta, potom náklaďáky, potom do ledě zajedou vlaky a nakonec jsme tam přes koleje klopýtali my. Kola se přivážou do výklenku s provazy. Čekání jsem si krátil debatou s holandskými manželi z Maastrichtu. Pánovi se velmi líbila moje pláštěnka. Pochlubil se mi, že je už senior, je mu 56 let. Nadzvedl přilbu a ukázal mi šedé vlasy. Tak jsem opáčil, že je mi sice jen 55, ale také jsem nadzvedl přilbu a ukázal mu, že nemám vlasy žádné. Jinak jezdili hodně autobusem, žádné velké výkony.
|
|
Čekáme v hustém dešti až nás pustí na trajekt
|
|
Na lodi žádná zábava, venku lilo, nebylo bohužel nic vidět. Škoda, lodě mám rád a za normálních okolností bych vydržel asi celé 3 hodiny venku na palubě. Dal jsem si alespoň kafe a muffin (3,5$) a pak jsem začal sušit boty, které se promočily při ranní jízdě v lijáku. Zabavil jsem štos reklamních novin, nacpal je do bot a po čtvrthodině vyměnil. Mezitím jsem si dobře popovídal s mladými manžely z Gery (bývalé NDR). Po prvotním usušení jsem nasadil druhý stupeň - elektrický vysoušeč rukou na záchodě. Sušením ponožek jsem tam poněkud ovlivnil aroma, ale účel světí prostředky. Na konci plavby už byla v botách docela pohoda. Udělal jsem chybu, ráno jsem měl vyrazit v sandálech naboso a pak se přezout na lodi.
|
Cyklisté vystoupili pro změnu jako první, všichni hned odjeli. Já jsem se nasvačil a teprve před terminálem jsem začal řešit, kudy po jižním ostrově vůbec pojedu. To je ta moje nechuť k plánovaní, člověka to na cestách zbytečně svazuje. Nejdřív jsem se rozhodl, že pojedu po východním pobřeží do Christchurche. Jel jsem se podívat do Pictonu a tam jsem se definitivně rozhodl. Vezmu to přes Nelson na západní pobřeží a pak projedu Alpami do Christchurche.
|
|
Přístav v Pictonu, trajekt je úplně vzadu vlevo
|
|
Měl jsem trochu problémy s nalezením vedlejší cesty značené jako Queen Charlotte Drive. Nakonec mne správně nasměrovali u pumpy s varováním, že je to "very hilly" (velmi kopcovité). Nakonec se z toho vyklubala velice příjemná vedlejší silnice, minimální provoz, pořád okolo moře, samé fjordy. Super ježdění, stoupání pozvolná, zatáčky, lesy, krásné výhledy za každou zatáčkou. To si nechám líbit.
|
|
Pobřeží je hodně členité
|
|
|
Vlastnit loď pro potěšení zde není nic mimořádného
|
|
|
Také na Jižním ostrově najdete řadu originálních dopisních schránek
|
|
|
Přemluven Japonci ke zvěčnění
|
|
V průběhu cesty několikrát sprchlo, nebylo to na stan. V Havelocku jsem narazil na YHA hostel a vzal společnou ložnici za 20$. Budu tam prý zřejmě sám. Obchod zavíral za 5 minut, tak rychlý nákup, k večeři těstoviny s místními klobásami a rajčaty. Potom jsem u krbu debatoval s mladým dánským párem. Byli na kajaku, nalovili škeble a uvařili je k večeři. Na noc jsem rozvěsil stan a vlhké věci po okolních palandách.
|
Přeprava mezi ostrovy
Interislander Ferries má 4 až 5 linek denně, záleží na sezóně. Cesta trvá 3 hodiny a vzhledem ke krásnému členitému pobřeží se doporučuje absolvovat jízdu za denního světla. Nejlevněji je možné koupit lístek okolo 40$, ale musí se koupit několik dnů předem bez možnosti vrácení. Za kolo se vždy platí 10$ navíc. V sezóně se doporučuje rezervovat jízdenky několik dnů předem, zájem je veliký.
Společnost Lynx má rychlejší lodě a jízdenky jsou asi o 15$ dražší. Provozují 2 linky denně.
Další možností je přelet letadlem společnosti Soundsair, která létá zhruba šestkrát za den z Wellingtonu do Pictonu (letiště Koromiko). Překvapující je cena, která je o něco vyšší než s Interislander a levnější než s Lynxem.
|